Αυτό είναι το αγροτικό της Mercedes, η νέα X-Class

Αυτό είναι λοιπόν το πολύ- αναμενόμενο πικαπ της Mercedes, η X-Class , που παρουσιάστηκε επίσημα στη Νότια Αφρική και διατηρεί αρκετά από τα στοιχεία του πρωτότυπου που είχε παρουσιαστεί πριν από περίπου μήνες.

Συνολικά βέβαια και σε σχέση με το τελευταίο η εικόνα είναι πιο προσγειωμένη ή αν προτιμάτε προσαρμοσμένη στους κανόνες που διέπουν τα επαγγελματικά οχήματα. Άλλωστε η βάση της X-Class είναι ένα από τα πιο βαριά ονόματα στην κατηγορία των αγροτικών, το Nissan Navara.

Από κει και πέρα η Mercedes ισχυρίζεται πως έχουν γίνει αρκετές και σημαντικές επεμβάσεις προκειμένου να υπάρχει εναρμόνιση με τη γκάμα των επιβατικών της. Έτσι η αισθητική του αμαξώματος ακολουθεί τα πρότυπα των SUV της μάρκας, με τη μάσκα να θυμίζει πολύ την αντίστοιχη της GLS, ενώ χαρακτηριστικοί είναι τόσο οι LED προβολείς όσο και τα φουσκωμένα φτερά. Η καρότσα με τη σειρά της είναι μεγάλη και φροντισμένη, με φωτισμό και παροχή ρεύματος 12 Volt, ενώ αν αφαιρεθεί το πίσω σκαλοπάτι η πόρτα της μπορεί να ανοίξει μέχρι και σε γωνία 180 μοιρών.

Φυσικά όπως και όλα τα άλλα πικαπ της κατηγορίας έτσι και αυτό της Mercedes κάθε άλλο παρά μικρό είναι. Το μήκος του φτάνει τα 5,34 μέτρα, το πλάτος τα 1,92 και το μεταξόνιο στα 3,15 μέτρα. Το μέγιστο φορτίο είναι 1.042 κιλά, ενώ η στάνταρ απόσταση από το έδαφος είναι 202 χιλιοστά. Έτσι μπορεί να περάσει μέσα από νερό βάθους 600 χιλιοστών, ενώ με το πακέτο off road η απόσταση αυτή αυξάνεται στα 222 χιλιοστά, για ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες πέρα από την άσφαλτο.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις θα είναι τρεις: η αμιγώς επαγγελματική X-Class Pure, η με λίγο περισσότερα επιβατικά στοιχεία X-Class Progressive και η πιο και με έμφαση στο lifestyle X-Class Power.

Το εσωτερικό είναι σίγουρα ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της X-Class, καθώς ακολουθεί την αντίστοιχη εικόνα των επιβατικών της μάρκας. Έτσι υπάρχει στάνταρ οθόνη αφής (από 5,4 έως 8,4 ίντσες) από την οποία ελέγχεται το σύστημα infotainment και όχι μόνο, ενώ είναι εμφανής η προσπάθεια της Mercedes να εξασφαλίσει μια πιο πολυτελή αίσθηση σε σχέση με τα υπάρχοντα δεδομένα της κατηγορίας. Στα πλαίσια αυτής της προσέγγισης υπάρχουν και πολλές δυνατότητα εξατομίκευσης.

Αρχικά η X-Class θα είναι διαθέσιμη ως Χ 220 d με τον τετρακύλινδρο turbo diesel των 2.300 κυβικών και των 163 ίππων, ο οποίος όπως και η έκδοση των 190 ίππων με τα διπλά turbo της X 250 d προέρχεται από το Navara
. Η έκδοση βενζίνης αποδίδει 165 ίππους, ενώ και οι τρεις θα είναι διαθέσιμες είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε μα αυτόματο 7. Στα μέσα του 2018 θα ακολουθήσει η X 350 d με 258 ίππους και 550 Nm ροπής, που σύμφωνα με την Mercedes θα είναι η κορύφωση ολόκληρης της κατηγορίας.

Σε ότι αφορά την μετάδοση, η X-Class θα είναι στάνταρ πισωκίνητη και θα χρησιμοποιεί την τετρακίνηση 4MATIC με δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού και κοντές σχέσεις. Η Χ 350 d θα έχει κατά πάσα πιθανότητα ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.

Η νέα Mercedes X-Class θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο και στη Γερμανία θα ξεκινά από τις 37.294 ευρώ.